Logistiek webshop uitbesteden? Dit zijn de voordelen!  

Logistiek webshop uitbesteden? Dit zijn de voordelen!  

okt 02, 2022

Het hebben van een webshop heeft uiteraard veel voordelen, maar er zijn ook een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Een voorbeeld hiervan is de logistiek van je webshop. Hoe doe je dit als je graag op vakantie wilt? Of als je ziek bent? Ook tijdens deze periodes blijven klanten bestellen en hoe fijn is het dan als het hele proces van bestellen tot aan afleveren automatisch doorloopt. Het antwoord hierop is: Het uitbesteden van je webshop! Wij van SEM Fulfilment kunnen jou hierbij helpen! 

 

Welke logistieke werkzaamheden van jouw webshop kan je uitbesteden?  

Logistiek wordt ook wel e-fulfilment genoemd en dit betekent dat wij de mogelijkheid bieden om alle logistieke werkzaamheden door ons te laten uitvoeren. Hierdoor heb je er zelf geen omkijken naar en kan je jouw webshop volledig automatiseren. Hieronder zie je de werkzaamheden die wij voor jou uitvoeren:  

 

  • Het opslaan van alle goederen/producten in ons magazijn
  • Het inpakken en versturen van pakketten  
  • Het bijwerken van de voorraad en rapportages opstellen 
  • Het afhandelen van retourzendingen  
  • Het uitvoeren van de klantenservice 

 

Logistiek uitbesteden bespaart tijd 

Het uitbesteden van de logistiek van je webshop bespaart tijd, zodat jij kan focussen op de dingen waarom je ondernemer bent geworden. Terwijl wij de logistiek voor jou doen, kan jij bezig zijn met de marketing, strategie of met het lanceren van nieuwe producten en optimaliseren van huidige producten. Wij zullen werkzaamheden als het verzenden van pakketten, aannemen van routerzendingen en het bijhouden van je voorraadbeheer volledig uit handen nemen. 

 

Logistiek uitbesteden kan kosten besparen 

Aan het uitvoeren van logistieke werkzaamheden zitten veel kosten verbonden. Denk hierbij aan je eigen loon, salarissen, het huren van een magazijn en het aanschaffen van verpakkings- en opvulmateriaal. Hierdoor zijn er veel kosten waar je bij het starten van een eigen webshop reken mee moet houden en daar moet je financiële ruimte voor hebben. Door te kiezen voor e-fulfilment betaal je per verzonden bestelling, waardoor je deze kosten niet op voorhand hoeft te maken.  

Ben je benieuwd of je kosten kan besparen? Vraag vrijblijvend een offerte bij ons aan en wij zullen een zo scherp mogelijke deal voor je opstellen!  

 

Het aantal aankopen in webshops stijgen 

Heb jij een webshop en ben je voorbereid op het aantal online aankopen dat ieder jaar blijft stijgen? Het doen van aankopen in webshops is zeer populair in Nederland en België en we zien dan ook al jarenlang het aantal aankopen en totale omzet stijgen. Vooral tijdens dagen als Black Friday, Kerst, Sinterklaas en Valentijn piekt de omzet en is het voor veel webshops lastig om de bestellingen de volgende dag te leveren. Door te kiezen voor e-fulfilment kan je het gehele proces uitbesteden en zullen klanten niet worden teleurgesteld. 

 

Houdt zicht op het voorraadbeheer van je webshop 

Wij van SEM Fulfilment bieden ook extra fulfilment services aan, zoals het direct in kunnen zien van je huidige voorraad, verzonden bestellingen en ontvangen retourzendingen. Dit zorgt ervoor dat je met slechts één druk op de knop weet wat zich achter de schermen afspeelt. Wij zullen alle logistieke werkzaamheden uitvoeren en jij kunt op afstand meekijken en beoordelen alles naar wens verloopt.   

Sem Fulfilment Services 

Ben je enthousiast en zou je graag de logistiek van jouw webshop willen uitbesteden? Neem dan contact met ons op en dan kijken we gezamenlijk naar de verschillende mogelijkheden!  

Meer blogs bekijken