Ons fulfilment process – Van opslag tot verzending

Ons fulfilment process – Van opslag tot verzending

nov 13, 2023

Heb je interesse in onze fulfilment diensten, maar heb je vragen over ons fulfilment process? Dat is niet onlogisch, want wij weten ook dat het uitbesteden van je fulfilment een grote stap is en dat dit veel vragen kan opwekken. Maar geen zorgen! Wij leggen je graag uit hoe ons fulfilment process eruitziet en wat je kunt verwachten als je de fulfilment van je webshop aan ons uitbesteedt.

 

De 7 stappen binnen ons fulfilment process

Voordat je begint met het uitbesteden van je fulfilment wil je natuurlijk weten hoe het fulfilment process eruitziet. Wij kennen binnen ons fulfilment process maar liefst 7 verschillende stappen, en wij hebben deze op een rijtje gezet:

  • Stap 1: Goederen ontvangst
  • Stap 2: Opslaan van goederen
  • Stap 3: Bestellingen ontvangst
  • Stap 4: Artikelen verzamelen
  • Stap 5: Artikelen inpakken
  • Stap 6: Artikelen verzenden
  • Stap 7: Artikelen bezorgen

 

Stap 1: Goederen ontvangst

Wist je dat het bij ons mogelijk is om de artikelen direct vanuit de leverancier bij ons te laten leveren? Bij SEM fulfilment wordt jouw binnenkomende artikelen geteld, geïnspecteerd en geïnventariseerd. Vervolgens voorzien we alle artikelen met de gewenste SKU’s of streepjescodes, waardoor we in een later stadium de artikelen gemakkelijk kunnen vinden.

 

Stap 2: Opslaan van goederen 

Nadat wij de artikelen hebben ontvangen, worden ze direct geïnventariseerd en in ons warenhuis opgeslagen. Op deze wijze heb je hier geen omkijken naar en kun je het zorgeloos volledig uit handen geven. 

 

Stap 3: Bestellingen ontvangst 

Vervolgens zal je webshop gekoppeld worden aan ons orderverwerkingssysteem. Dit zorgt ervoor dat wij de bestellingen ontvangen en direct voor je aan de slag kunnen gaan. 

 

Stap 4: Artikelen verzamelen 

Nadat je klant de bestelling heeft geplaatst, zullen wij de bestelde artikelen verzamelen. Dit wordt gedaan door ons pickteam en zij zullen alle belangrijke gegevens van de digitale pakbon kunnen aflezen. Denk hierbij aan een lijst met artikel-SKU’s, productkleuren, maten, aantal eenheden en locatie in het magazijn van het distributiecentrum. Hierdoor voorkomen we dat er fouten worden gemaakt.

 

Stap 5: Artikelen inpakken 

Wij maken gebruik van milieuvriendelijke verpakkingsmaterialen, welke door ons pickteam worden verzamelt. Daarnaast willen wij graag de ruimte in de bestelwagens optimaal benutten, waardoor we rekening houden met de afmetingen van de bestellingen. 

 

Zo berekenen we het praktische maatgewicht aan de hand van de lengte, breedte en hoogte van de verpakking. Op deze manier versnellen we niet alleen de transport, maar we kunnen tevens lagere verzendkosten hanteren. 

 

Retourzendingsmaterialen? Daar is aan gedacht! De retourlabels worden aan de bestelling toegevoegd. 

 

Stap 6: Artikelen verzenden 

Alle bestellingen worden verzameld en klaargemaakt om door onze vervoerders te worden opgehaald. Wij werken dan ook alleen samen met betrouwbare en vakkundige vervoerders, zodat jouw bestelling op tijd bij de klant worden bezorgd.

 

Het is goed om te weten dat onze vervoerders regels hanteren m.b.t. de verpakkingen. Dit is omdat de vervoerder ook hun eigen winst uit de beschikbare verzendruimte willen optimaliseren.

 

Stap 7: Artikelen bezorgen 

Een goed verzorgde verzending is ontzettend belangrijk voor de klanttevredenheid. Zo hebben wij enkel samenwerkingen met betrouwbare vervoerders, waardoor wij een verzorgd en vakkundig fulfilment process kunnen garanderen.

 

Wil je meer informatie ontvangen over ons fulfilment process of kunnen wij je op een andere manier van dienst zijn? Neem dan direct contact met ons op en dan helpen we je graag!

 

Meer blogs bekijken
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Hoe kan ik je helpen?